X

Wil je de app eerst uitproberen? Dat kan! Klik hier om de demo-app te downloaden.

iGene DNA-test bestellen Nu van € 265 voor € 195. Actie geldig t/m 31 december.

DASH-dieet

Het ‘Dietary Approaches to Stop Hypertension’ (DASH) voedingspatroon heeft een bewezen bloeddrukverlagend effect. Naast een lagere bloeddruk zijn er nog extra gezondheidsvoordelen. De belangrijkste uitgangspunten van het DASH-dieet zijn: veel groente en fruit, noten, peulvruchten en bonen, volkoren producten, vis, magere zuivel en mager vlees. Daarnaast wordt het gekenmerkt door een lage consumptie van zout, verzadigd en totaal vet, rood en bewerkt vlees, frisdrank en andere gesuikerde producten. DASH heeft veel overeenkomsten met een mediterraan dieet. Aangezien er geen nadelen verbonden zijn aan het DASH-dieet, is het aan te bevelen om zoveel mogelijk elementen uit dit voedingspatroon te gebruiken voor je eigen voedingspatroon.

Eten volgens het DASH-dieet en jouw gezondheid

Er zijn meerdere gezondheidseffecten die samenhangen met het volgen van een DASH-dieet. Het DASH-dieet, initieel gericht op het verlagen van de bloeddruk, heeft positieve gezondheidseffecten die lijken op de voordelen van een mediterraan dieet.

Een DASH-dieet verlaagt het risico op hart- en vaatziekten

Het DASH voedingspatroon heeft een bewezen bloeddrukverlagend effect en kan daarmee ook het risico op hart- en vaatziekten verlagen. Door de hogere inname van vezels, vitamines en mineralen verbeteren vetzuursamenstellingen, cholesterolwaarden en insuline gevoeligheid. Hierdoor neemt het risico op verschillende metabole aandoeningen af.

Meer lezen over hart- en vaatziekten »

Een DASH-dieet verlaagt het risico op een beroerte

Het DASH voedingspatroon heeft een bewezen bloeddrukverlagend effect en kan daarmee ook het risico op een beroerte verlagen. Door de hogere inname van vezels, vitamines en mineralen verbeteren vetzuursamenstellingen, cholesterolwaarden en insuline gevoeligheid. Hierdoor neemt het risico op verschillende metabole aandoeningen af.

Meer lezen over beroerte »

Een DASH-dieet verlaagt het risico op diabetes type 2

Het DASH voedingspatroon heeft een bewezen bloeddrukverlagend effect en kan daarmee ook het risico op diabetes type 2 verlagen. Door de hogere inname van vezels, vitamines en mineralen verbeteren vetzuursamenstellingen, cholesterolwaarden en insuline gevoeligheid. Hierdoor neemt het risico op verschillende metabole aandoeningen af.

Meer lezen over diabetes mellitus type 2 »

iGene Paspoort

iGene biedt je inzicht in persoonlijke risico's op aandoeningen en vertelt je of het DASH-dieet voor jou extra belangrijk kan zijn om bepaalde aandoeningen te voorkomen. Daarnaast geeft een iGene Paspoort je informatie over wat je verder kunt doen om risico's te verlagen. Daarbij leggen we de nadruk op gedrag waarmee jíj de meeste gezondheidswinst kunt behalen. In de onderstaande publicatie lees je meer over wat iGene voor jou kan betekenen.

Meer weten?

Ontvang gratis de publicatie:

"Langer gezond blijven met een iGene Paspoort"

Direct Ontvangen (PDF)

De slimste manier om langer gezond te blijven

Met een persoonlijk iGene Paspoort krijg je praktisch en betrouwbaar leefstijladvies, gebaseerd op je eigen DNA-profiel.

Betrouwbaar
Gebaseerd op wetenschappelijk gevalideerde informatie

Praktisch
Adviezen waar je ook echt wat mee doet

Veilig
Je privacy volledig gegarandeerd

Vraag nú direct jouw gratis iGene demo Paspoort aan.
(binnen enkele minuten gereed)

GRATIS DEMO PASPOORT

Download de app

Apple store Google store

Inschrijven nieuwsbrief

Ontvang een bericht zodra we een nieuwe erfelijke eigenschap of aandoening toevoegen aan het iGene Paspoort.