X

IS EEN DNA-TEST IETS VOOR MIJ?

5 sterren in Apple en Google store

Het eten van peulvruchten

Onder peulvruchten verstaan we bonen, linzen, erwten en pinda's. Peulvruchten bevatten veel gezonde voedingsstoffen. Omdat peulvruchten een bron vormen van koolhydraten en eiwitten, kunnen peulvruchten goede vervangers zijn van zowel aardappelen of pasta als vlees. Groene peulvruchten zoals sperziebonen, snijbonen en doperwten worden gezien als groente. Geadviseerd wordt om minimaal een keer per week peulvruchten te eten.

Regelmatig peulvruchten en jouw gezondheid

Er zijn gezondheidseffecten die samenhangen met het eten van peulvruchten.

Het eten van peulvruchten verlaagt het risico op hart- en vaatziekten

Het regelmatig eten van peulvruchten heeft een positieve invloed op het cholesterolgehalte. Een hoog cholesterolgehalte is een risicofactor voor hart- en vaatziekten. Eet daarom regelmatig peulvruchten zoals kikkererwten, linzen, spliterwten, kidney- of chilibonen, en bruine of witte bonen.

iGene Paspoort

iGene biedt je inzicht in persoonlijke risico's op aandoeningen en vertelt je of het regelmatig eten van peulvruchten voor jou extra belangrijk kan zijn om bepaalde aandoeningen te voorkomen. Daarnaast geeft een iGene Paspoort je informatie over wat je verder kunt doen om risico's te verlagen. Daarbij leggen we de nadruk op gedrag waarmee jíj de meeste gezondheidswinst kunt behalen. In de onderstaande publicatie lees je meer over wat iGene voor jou kan betekenen.