X

Wil je de app eerst uitproberen? Dat kan! Klik hier om de demo-app te downloaden.

iGene DNA-test bestellen Nu van € 265 voor € 195. Actie geldig t/m 31 december.

Magnesiumrijke voeding

Magnesium speelt een rol bij de botopbouw, bij de werking van een groot aantal enzymen, en bij de overdracht van prikkels in spieren en zenuwen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van dit mineraal is 350 mg per dag voor mannen en 280 mg per dag voor vrouwen. Volgens het Voedingscentrum komt een tekort aan magnesium niet snel voor, omdat het in veel voedingsmiddelen zit. Belangrijke bronnen van magnesium zijn volkoren- en graanproducten, groene bladgroenten, noten (cashewnoten en amandelen) en cacao of extra pure chocola.

Magnesium en jouw gezondheid

Er zijn meerdere gezondheidseffecten die samenhangen met het nuttigen van magnesiumrijke voeding.

Magnesiumrijke voeding verlaagt het risico op een beroerte

Uit studies is gebleken dat mensen die meer magnesiumrijke voeding eten, een verlaagde kans hebben op een beroerte. Dit heeft mogelijk te maken met het bloeddrukverlagende effect van magnesium. Een hoge bloeddruk is namelijk een belangrijke risicofactor voor een beroerte.

Bij een gezond voedingspatroon, met voldoende groente en fruit, is extra magnesium in de vorm van supplementen niet nodig.

Meer lezen over beroerte »

Magnesiumrijke voeding verlaagt het risico op hart- en vaatziekten

Uit studies is gebleken dat mensen die meer magnesiumrijke voeding eten, een verlaagde kans hebben op hart- en vaatziekten. Dit heeft mogelijk te maken met het bloeddrukverlagende effect van magnesium. Een hoge bloeddruk is namelijk een belangrijke risicofactor voor hart- en vaatziekten.

Bij een gevarieerd voedingspatroon met voldoende groente en fruit is extra magnesium in de vorm van supplementen niet nodig.

Meer lezen over hart- en vaatziekten »

Magnesiumrijke voeding verlaagt het risico op darmkanker

Er zijn aanwijzingen dat een hogere dagelijkse inname van magnesium een verlaagde kans op darmkanker geeft. Bij een gevarieerd voedingspatroon met voldoende groente en fruit krijg je voldoende magnesium binnen.

Meer lezen over darmkanker »

Magnesiumrijke voeding verlaagt het risico op diabetes type 2

Magnesium is betrokken bij insulineregulatie en glucoseopname. Er zijn aanwijzingen dat mensen met diabetes een tekort aan magnesium hebben en dat dit een onderliggende oorzaak kan zijn voor het ontwikkelen van insulineresistentie.

Zorg daarom voor voldoende magnesiumrijke producten in je voedingspatroon.

Meer lezen over diabetes mellitus type 2 »

iGene Paspoort

iGene biedt je inzicht in persoonlijke risico's op aandoeningen en vertelt je of magnesiumrijke voeding voor jou extra belangrijk kan zijn om bepaalde aandoeningen te voorkomen. Daarnaast geeft een iGene Paspoort je informatie over wat je verder kunt doen om risico's te verlagen. Daarbij leggen we de nadruk op gedrag waarmee jíj de meeste gezondheidswinst kunt behalen. In de onderstaande publicatie lees je meer over wat iGene voor jou kan betekenen.

Meer weten?

Ontvang gratis de publicatie:

"Langer gezond blijven met een iGene Paspoort"

Direct Ontvangen (PDF)

De slimste manier om langer gezond te blijven

Met een persoonlijk iGene Paspoort krijg je praktisch en betrouwbaar leefstijladvies, gebaseerd op je eigen DNA-profiel.

Betrouwbaar
Gebaseerd op wetenschappelijk gevalideerde informatie

Praktisch
Adviezen waar je ook echt wat mee doet

Veilig
Je privacy volledig gegarandeerd

Vraag nú direct jouw gratis iGene demo Paspoort aan.
(binnen enkele minuten gereed)

GRATIS DEMO PASPOORT

Download de app

Apple store Google store

Inschrijven nieuwsbrief

Ontvang een bericht zodra we een nieuwe erfelijke eigenschap of aandoening toevoegen aan het iGene Paspoort.