X

Wil je de app eerst uitproberen? Dat kan! Klik hier om de demo-app te downloaden.

iGene DNA-test bestellen Nu van € 265 voor € 195. Actie geldig t/m 31 december.

Mediterraanse voeding

Landen rond de Middellandse Zee hebben van oorsprong een gezonde keuken. Dit werd duidelijk toen bleek dat hart- en vaatziekten veel minder vaak voorkomen bij mensen die er een zogeheten mediterraan voedingspatroon op na houden. Een mediterraan voedingspatroon wordt gekenmerkt door veel groente en fruit, olijfolie, peulvruchten, volkoren producten, noten, vis en mager vlees (zoals kip). Het wordt beschouwd als een van de gezondste eetpatronen. Aangezien er geen nadelen verbonden zijn aan een mediterraan voedingspatroon, is het aan te bevelen om zoveel mogelijk elementen uit dit voedingspatroon te gebruiken voor je eigen voedingspatroon.

Een mediterraan voedingspatroon en jouw gezondheid

Er zijn meerdere gezondheidseffecten die samenhangen met het volgen van een mediterraan voedingspatroon.

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op Alzheimer

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op cognitieve achteruitgang en Alzheimer. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden.

Meer lezen over alzheimer »

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op een beroerte

Een mediterraan voedingspatroon geeft een verlaagd risico op het krijgen van een beroerte. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden.

Meer lezen over beroerte »

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op hart- en vaatziekten

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op hart- en vaatziekten. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden.

Meer lezen over hart- en vaatziekten »

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op diabetes type 2

Een mediterraan voedingspatroon verbetert de gevoeligheid voor insuline, doordat hoge pieken in de bloedsuikerspiegel worden voorkomen. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden. Deze gezonde eetstijl verlaagt de kans op diabetes type 2.

Meer lezen over diabetes mellitus type 2 »

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op darmkanker

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op darmkanker. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden.

Meer lezen over darmkanker »

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op maagkanker

Een mediterraan voedingspatroon verlaagt het risico op maagkanker. Gebruik daarom olijfolie in plaats van verzadigd vet en eet veel groenten, fruit, noten en volkoren producten. Beperk het gebruik van volvette zuivelproducten.

En eet een keer vaker gevogelte, vis of peulvruchten in plaats van rood vlees. Ga voor pure voeding en beperk kant-en-klaar producten en maaltijden.

Meer lezen over maagkanker »

iGene Paspoort

iGene biedt je inzicht in persoonlijke risico's op aandoeningen en vertelt je of een mediterraan voedingspatroon voor jou extra belangrijk kan zijn om bepaalde aandoeningen te voorkomen. Daarnaast geeft een iGene Paspoort je informatie over wat je verder kunt doen om risico's te verlagen. Daarbij leggen we de nadruk op gedrag waarmee jíj de meeste gezondheidswinst kunt behalen. In de onderstaande publicatie lees je meer over wat iGene voor jou kan betekenen.

Meer weten?

Ontvang gratis de publicatie:

"Langer gezond blijven met een iGene Paspoort"

Direct Ontvangen (PDF)

De slimste manier om langer gezond te blijven

Met een persoonlijk iGene Paspoort krijg je praktisch en betrouwbaar leefstijladvies, gebaseerd op je eigen DNA-profiel.

Betrouwbaar
Gebaseerd op wetenschappelijk gevalideerde informatie

Praktisch
Adviezen waar je ook echt wat mee doet

Veilig
Je privacy volledig gegarandeerd

Vraag nú direct jouw gratis iGene demo Paspoort aan.
(binnen enkele minuten gereed)

GRATIS DEMO PASPOORT

Download de app

Apple store Google store

Inschrijven nieuwsbrief

Ontvang een bericht zodra we een nieuwe erfelijke eigenschap of aandoening toevoegen aan het iGene Paspoort.